Website optimaliseren voor Google?

Er zijn in België alleen al meer dan vijfhonderdduizend websites. Je website is dus echt een naald in een hooiberg. Daarom kan je er echt niet om heen. Promotie voor je website is noodzakelijk. Een van de opties is je website optimaliseren voor Google.  Dit is naast het webdesign een belangrijk aandachtspunt als je besluit om een website te laten maken.

Website optimaliseren

Hoe kan je een website optimaliseren voor Google?

We zien in de praktijk dat heel wat klanten en zelfs webdesigners niet altijd een exact beeld hebben van wat zoekmachine optimalisatie eigenlijk inhoudt. Stel deze vraag aan de gemiddelde webdesigner of programmeur en je krijgt een technische uitleg voorgeschoteld. Een website optimaliseren voor zoekmachines betekent dat je gaat goochelen met sleutelwoorden, h1, h2 en h3 tags, title en alt tags enzovoort.

Uiteraard zijn deze zaken belangrijk, meer nog: ze zijn onontbeerlijk. Ze zorgen ervoor dat Google, Yahoo, Bing en andere zoekmachines je website correct indexeren. Maar deze technische aspecten zijn maar een deel van het verhaal. Een zeer uitgebreid artikel over SEO vind je hier: bovenaan staan bij Google

Een website optimaliseren is veel meer!

In onze optiek betekent het optimaliseren van een website maar één ding. Er voor zorgen dat je website de winst van je bedrijf verhoogt. Dit betekent dat het niet gaat om alleen maar  hoog te staan in de zoekresultaten van de zoekmachines.  Het gaat er niet om of je veel bezoek krijgt op je website. Je wilt vooral de juiste bezoekers die uiteindelijk je product of je dienst gaan kopen.

Wij optimaliseren je website met een achterliggende visie

Voor ons is het niet voldoende om je een positie rapport voor te leggen waar uit blijkt dat je voor tien of twintig termen helemaal bovenaan staat bij de zoekmachines. Wat heeft dit immers voor zin als daar geen klanten en dus niet meer omzet en winst uit voortkomen?

Een website optimaliseren voor zoekmachines betekent dus vooral ervoor zorgen dat de juiste zoekwoorden en termen verwerkt worden in de website. Het eigenlijke technische optimaliseren is de tweede stap. De eerste even belangrijke stap is een grondige analyse van je website, je feitelijke marktpositie, je klanten, eventuele nichemarkten, aanverwante producten, enzoverder.

Optimaliseren is ook marketing

Je merkt dat we ons hier eigenlijk meer en meer op het terrein van de marketing begeven. En dat is ook onze visie op het optimaliseren van een website voor zoekmachines. Er is de technische kant die wij volledig beheersen maar er is de minstens zo belangrijke commerciële kant van het verhaal.

Optimalisatie heeft heel veel te maken met marketing.Wil je echt betere resultaten halen met je website? Dan denken wij met je mee zodanig dat je website zorgt voor meer winst. Enkel dan kan je zeggen dat je SEO of zoekmachine optimalisatie is geslaagd. Neem contact met ons op of vraag een vrijblijvende offerte voor je project. Wij helpen je graag verder!